Friday, November 20, 2015

Κεφτεδάκια με πατάτες τηγανητές & χωριάτικη

Κεφτεδάκια με πατάτες τηγανητές & χωριάτικη

Το comfort food όλων μας!

dots
Παρόλο που τα κεφτεδάκια τα τρώω όλον τον χρόνο, στο μυαλό μου είναι το απόλυτο καλοκαιρινό comfort food. Όταν τηγανίζω κεφτεδάκια, πάντα στο διπλανό τηγάνι τηγανίζονται οι πατάτες, λεπτοκομμένες, χρυσαφιές και τραγανές και πάντα μια χωριάτικη σαλάτα περιμένει το ελαιόλαδο και την ρίγανη της για να σερβιριστεί στο κέντρο του τραπεζιού. Χωριάτικο ψωμί, σκληρή και πικάντικη φέτα και το μόνο που μου λείπει είναι να τα απολαύσω χαζεύοντας το ηλιοβασίλεμα από την βεράντα σε ένα νησί του Αιγαίου, παρέα με τον έρωτα μου.
 dots
Η συνταγή για αυτά τα κεφτεδάκια, είναι της προγιαγιάς μου. Η Κατίνα λοιπόν η Ναξιώτισσα, έφτιαχνε εκπληκτικούς κεφτέδες: Τραγανοί απέξω, ζουμεροί μέσα, μαλακοί, αρωματικοί, πεντανόστιμοι. Τρία ήταν τα μυστικά της: το σοταρισμένο, γλυκό, χοντροκομμένο κρεμμύδι για να είναι νόστιμα, το ασπράδι αυγού σε μαρέγκα για να είναι αφράτα και το γρήγορο τηγάνισμα για να είναι τραγανά.
Ο προπάππους μου ο Τάσος, ήταν κρεοπώλης, οπότε η γιαγιά είχε συνηθίσει το καλό το κρέας, τον φρεσκοκομμένο τον κιμά από τα καλύτερα κομμάτια του ζώου και αφού πήρε σύνταξη ο παππούς, κανένας κρεοπώλης δεν τολμούσε να την κοροϊδέψει, γιατί ήξερε ότι μόλις γυρίσει σπίτι και ανοίξει το χαρτί, θα καταλάβαινε αμέσως τι σόι κρέας της πούλησε…
Έτσι λοιπόν, για να τιμήσω όπως πρέπει τσοι κεφτέδες (έτσι τους έλεγε) της γαγιάς μου, παίρνω τον ανάμεικτο κιμά  με 50% μοσχαρίσιο κρέας και 50% χοιρινό.  .
Ευβοιότοποι, Κρέας, Βιολογικό, Βιολογικό κρέας, BIO, ΒΙΟ, Κεφτεδάκια, Καλοκαίρι, Κιμάς, Χωριάτικη
Όπως καταλαβαίνετε, το κρέας των συγκεκριμένων ζώων, εκτός του ότι είναι ασφαλές και απαλλαγμένο από βλαβερές ουσίες και τοξίνες, έχει πολύ καλύτερη γεύση. Γεύση σαν το κρέας που τρώγαμε παλιά, σαν αυτό που έκοβε ο παππούς μου κάθε φορά που ήθελε η γιαγιά μου να μας φτιάξει τα κεφτεδάκια της.

Κεφτεδάκια με πατάτες τηγανητές & σαλάτα

Μερίδες: ~30 κεφτεδάκια, Χρόνος Προετοιμασίας: 20′, Χρόνος Αναμονής: 1,5 ώρα, Χρόνος Μαγειρέματος: 20′
Υλικά για τα κεφτεδάκια
  • 1 κιλό κιμά ανάμεικτο (μοσχαρίσιο & χοιρινό) Ευβιότοποι
  • 2 κρεμμύδια
  • 1 σκελίδα σκόρδο
  • 4 φέτες μπαγιάτικο ψωμί
  • 100 ml. φρέσκο γάλα
  • 1/2 ματσάκι μαϊντανό
  • 1/2 ματσάκι δυόσμο φρέσκο
  • 2 κρόκοι αυγών
  • 2 ασπράδια χτυπημένα σε μαρέγκα
  • Αλάτι & Πιπέρι
  • 1 σφηνάκι ξίδι
  • Αλεύρι για το πανάρισμα
  • Ελαιόλαδο για το τηγάνισμα
Ευβοιότοποι, Κρέας, Βιολογικό, Βιολογικό κρέας, BIO, ΒΙΟ, Κεφτεδάκια, Καλοκαίρι, Κιμάς, Χωριάτικη 2
Εκτέλεση

No comments:

Post a Comment